500x500 (2).jpg

Caroline Dare - Bad Again

I don't speak
我不說話
I've been quiet lately
最近無聲無息
Haven't seen
許久未見的朋友
Friends in awhile they like
他們總愛
To tell me
告訴我
I'll be alright but signs
會沒事的
Are pointing
但各種跡象看來
It's getting bad again
我又陷入了低潮的狀態

I've drained out all my energy
我已精疲力竭
Can't seem to find my inner peace
內心不再平靜
I keep on tugging
我不斷和自己拉扯
Try to convince myself I'll be better
試著說服自己會好轉的
Just lying to myself
欺騙自己
It's just the changes in the weather
這只不過是天氣變化所造成的
I used to laugh at lots of things
以前任何事都能讓我開懷大笑
Now I'm always scrolling mindlessly
現在只能漫不經心地滑著手機
Nothing brings me joy
任何事都提不起我的興趣
It's such a shame, it's so confusing
實在太遺憾,太令人困惑
It sucks the life out of me
靈魂一點一滴的被吞噬著
Can't even hype up my music
我甚至無法宣揚我的音樂

I don't spеak
我不說話
I've been quiet lately
最近安靜的很
Havеn't seen
許久未見的朋友
Friends in awhile they like
他們老是
To tell me
告訴我
I'll be alright but signs
情況會好轉的
Are pointing
但各種跡象看來
It's getting bad again
我又陷入了低潮的狀態
I'm slacking every night of sleep
每晚飽受失眠的痛苦
Some days I get too sad to eat
有時情緒低落導致食慾不振
It takes a lot to fuel yourself
讓自己振作起來、學會獨立
And work well independent
需要耗費許多力氣
My tank is running low on gas
我的油箱已經快沒油了
Can't bother to refill it
我卻絲毫不想加油
I hate to live my life this way
我討厭自己活得不成人形
I wish I could appreciate
我希望有機會欣賞這世界
You don't know how badly I want to stop and smell the roses
你可知道我多想停下腳步感受花朵的芬芳
Unfortunately, I've got some allergies
可惜我對花過敏
I can't enjoy it
無法享受這一切

I don't speak
我不說話
I've been quiet lately
最近銷聲匿跡
Haven't seen
許久未見的朋友
Friends in awhile they like
他們總愛
To tell me
告訴我
I'll be alright but signs
我會痊癒的
Are pointing
但各種跡象看來
It's getting bad again
我又陷入了無盡的低潮

I'm trying
我嘗試著
To get over this
克服心魔
I'm fighting
戰勝憂鬱
I lost control of it
卻失控了
I'm hiding
不敢面對
From the hopelessness
這份絕望
I'm sorry
我很抱歉
It's getting bad again
我又陷入了無盡的低潮

I don't speak
我不說話
I've been quiet lately
沒有更新近況
Haven't seen
與好友
Friends in awhile
避不見面
And I'm just lonely
我只是感到孤單寂寞
I can't deny, the signs are pointing
我無法否認各種跡象顯示
It's getting bad again
我又陷入了無盡的低潮

arrow
arrow
    文章標籤
    carolinedare badagain
    全站熱搜

    Joanne 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()